Kjerneelementer og lokalt arbeid med læreplaner

Skrevet den 16. januar 2018 av 1.-4. trinn 5.-7. trinn 8.-10. trinn Fysisk aktiv læring Profesjonsutvikling Skole

Du løp på 13,46 og det blir en 6’er på 3000 m-test, så fikk du 15 av 20 baller i kurven på basketballtest, det er en 5’er og så hoppet du 1,45 m i høyde og det er også en 5’er. Da skulle vel snittet gi deg en 5’er da.

Sånn har mange barn og unge møtt kroppsøvingsfaget i Drammen og mange andre steder i landet. Kroppsøvingslærerne i Drammen bestemte seg for tre år siden at slik skal det ikke være hos oss.

Her deler vi lenke til et blogginnlegg på UDIRbloggen i forbindelse med fagfornyelsen. Det er lærere fra Drammen som har skrevet innlegget og som gir innspill på det viktige arbeidet med å fornye kroppsøvingsfaget.

Kjerneelementer og lokalt arbeid med læreplaner